Töltsd ki a karaktere(i)ddel a Tükröm, tükröm kérdéssort!
Üdvözlünk
dicső lovag szép a ruhád, szép a lovad
Üdvözlünk Tulveron mágiával átszőtt világában! Oldalunk középkori körülmények között játszódik, és ötvöződnek benne számtalan fantasy mű elemei. Regisztráció előtt kérünk, mindenképpen olvasd el a Törvénykönyvünket és Világleírásunkat, melyek az oldalon való könnyebb kiigazodást szolgálják, illetőleg az alapok megismerését. Oldalunk 2021.01.08-án nyitotta meg kapuit a nagyérdemű előtt. Várunk sok szeretettel egy igazán nagy kalandra!
Tulveron számos várossal, településsel rendelkezik, ezek legjelentősebbjeiről igyekeztünk alapvető információkat összegyűjteni. Nem kötelező az összes leírás elolvasása, bár azok számára feltétlenül ajánlott, akik a játszható városokon (Calden, Ylore, Nulport, El' Alora, A'le Anore) kívülről szeretnék származtatni a karaktereiket, továbbá szeretnének elmélyülni a politikai viszonyokban.
A játszható városok java részéhez tartozik egy várostérkép, amely a bizonyos helyszínek elhelyezkedésének könnyebb elképzelését hivatottak szolgálni.
Tulveron alaptérképe:
[nagyobb méretért kattints a képre]
Qerilyan Birodalom
A birodalom immáron közel kétszáz évet számlál, nem sokkal a mágus háború vége után jött létre hódító hadjáratok révén. Felvilágosult, azóta békés birodalommá nőtte ki magát, főként kereskedelemből és termelésből él, mind a saját királyságai közt, mind pedig távolabbi birodalmakkal (pl. a nomádok, illetve a sivatag népei). Határai délen a Chaenos, nyugaton Eviran, míg északon a Thalyron Birodalom. Államformáját tekintve császárság, ráadásul kettős, ugyanis jelenleg ikercsászárok uralkodnak a birodalom felett az istenpáros hasonlatában. Összesen négy királyságból tevődik össze:
1.) Ylore: az egykori elf tartomány, melynek fővárosa szintén Ylore. Királynője - elf nyelven a rían - a vidék történelmére és a békességre való tekintettel csakugyan elf (Fiolora Taengriel). További városaiban; Iletheas hercegségben, Täwarenben és Leeryában is mind elfek uralkodnak. Fővárosa a tudomány központja, a világ szinte minden tájáról érkeznek ide tanulni vagy oktatni. A művészetektől kezdve a természettudományokon át a gyógyászatig szinte bármit el lehet sajátítani az Akadémián, leszámítva a mágia tudományát. Az alkímia elsajátítására és kísérletezésre hatalmas labor áll rendelkezésre az egyetem negyedében, illetőleg a birodalom legnagyobb méretű és választékú könyvtárát is itt őrzik. Ylorét szokás a világosság városának is nevezni, mely egyszerre utal az értelmi megvilágosodásra, csakúgy a várost körülölelő tornyok csúcsán állandó, kéken ragyogó fénylésre. Az elfek úgy tartják, ez se nem tükrözi a nap vagy a hold fényét, Árë és Isilmë együttes, áldott tündöklését foglalják magukban a soha ki nem alvó őrtüzek. Jellemző fajok: elf, ember, törpe, keverék
Ylore térképe:
[nagyobb méretért kattints a képre]
Iletheas hercegségben, melyet a vízesések városának is neveznek, herceg (Celaeth Taengriel) uralkodik. Említést még Täwarenről érdemes tenni, az erdei városról. Rendkívül védett hely, kizárólag Ylorén át vagy a Silmë sűrű erdején keresztül lehet megközelíteni, de az erdei elfek nem igazán örülnek a látogatóknak. Köztük számtalan druida található, kik a természet megóvásának jegyében ügyelnek a viszonylagos függetlenségükre és szabadságukra, éppen ezért nem ritka, hogy ha az erdő ylorei határán észrevesznek valakit engedély nélkül átkelni, és nem a fajtársuk, azt szó nélkül megölik. A főváros felől ritkábban érkeznek nem kívánatos látogatóik, a Királynő garantálja a háborítatlanságukat.
2.) Caldenia: emberemlékezet óta emberek lakták a vidékét, és az arányokat tekintve ez most sem változott. Fővárosa Calden, ahol az ikercsászárok székelnek. Testvérek (I. Fredthor & III. Ryliam Adelwald), akik felmenőik szellemében vasmarokkal irányítják a birodalmukat, noha pont emiatt nevezhető gazdagnak és biztonságosnak. A fővárosra ez kimondottan jellemző, bár a méreteinél fogva elkerülhetetlen, hogy a peremterület szegénynegyeddel is rendelkezzen, ennél fogva pedig megvesse a lábát a városban az alvilág is. Igaz, leplezetten, merthogy a békét komolyan őrzik és felügyelik. A főváros híres még a sárkány legendájáról, ugyanis ezer éven át a mágus háborúig itt őrizték azt a bizonyos hüllőt, amit aztán a Királyi mágusok felébresztettek visszavágó gyanánt a város ellen elkövetett támadásért. Úgy tartják, jelenleg csupán két tojás, ami a város fogságában rejtezik, ám hogy valóban itt őriznék-e őket, azt még senki nem tudta bizonyítani. Caldenia tartomány további városai: Venge főhercegség (Ferbar Adelwald), az örök napfény városa, Glaiver, Rytia, a szirtek őrzője és Milheim grófság. Jellemző fajok: ember, elf, törpe, keverék
Calden térképe:
[nagyobb méretért kattints a képre]
3.) Zetvyn: a királyság fővárosa Zetvyn, ahol Yloréhoz hasonlóan királynő (I. Merilia Ethelwig) uralkodik. Az isteni páros szimbóluma az esetében sem maradt el, ugyanis a szomszédos királyságban, Tamriában a fivére uralkodik. Állandó perlekedésben állnak, a viszonyuk közel sem nevezhető kiegyensúlyozottnak vagy testvériesnek. Qerilyan összességében békés birodalom, ám Zetvyn és Tamria között olykor-olykor felforrósodik a hangulat egy-egy csata képében. Sajnos mind a király, mind a királynő makacs, törtető és erőszakos jellem, emiatt enyhülés a politikájukban nem várható. Zetvyn további városai: Sloham hercegség és Nulport, a kikötőváros ami a királyság talán legjelentősebb városa. Meglepő módon az ottani helytartó gróf egy törpe (Dardwa), aki jól ért a kereskedelemhez és az üzlethez. A tengeri kereskedelem fellegvárának is lehet nevezni Nulportot, bár a paradicsomi hangulat azért nem jellemző. Mindenféle alakok megfordulnak ott, átutazók, kalózok, bosszús törpék vagy megszegényedett kereskedők, szóval nem egyszer futni balhéba az utcákon. Jellemző fajok: törpe, ember, elf, najád, keverék
Nulport térképe:
[nagyobb méretért kattints a képre]
4.) Tamria: a királyság fővárosa Ansgow, ahol király (I. Merilon Ethelwig) uralkodik, a zetvyni királynő fivére, és csupán egyetlen másik várossal rendelkezik, Ansdiff grófsággal. Tamriában nem különböztetnek meg hercegséget, a király leszármazottai mind a fővárosban segítik az irányítást, ami a felfokozott szomszédi viszony révén el is kél. Tamriával szomszédos Jardige, a független törpe település, illetve El' Alora, a szintén független mágus-sziget. Déli határát a Chaenos avagy a Végzet-torkolata képezi, mely az utolsó biztonságos pont a Káosz-Birodalom határán. Jellemző fajok: ember, törpe, elf
El' Alora
El' Alora a Fehér-sziget hegyvonulatai között, a szirtek magaslatán fekvő független mágusváros, amely a háborúk után egyedüliként maradt fent a varázstudók mentsváraként. A szigetre egyrészt a Fehér-hegység oldaláról, a Nagy-híd által lehet jutni, másrészt hajóval, mely az alant elterülő kikötőbe vezet. A várost falak, katonák óvják, a bejutást, esetleges letelepedést pedig a település vezetői, a Tanács (minimum négy főből, minden mágikus irányzat egy-egy képviselőjéből álló csoportosulás) hagyják jóvá. Amíg a menlevél nem kerül kiállításra, a Nagy-híd közelében fekvő Vendégvár vagy a kikötői fogadó szolgál oltalmul. A város központi részegysége a mágustornyok, ahol a leendő varázslók és a magukat fejleszteni kívánó mágusok aktív képzése folyik. Falai között ugyancsak a Tanács engedélyével lehetséges a szabad mozgás, melynek záloga egy melltű (apró kristálygömböt tartó kéz). El' Alora másik fontos helyszíne a Titkok kertje, mely az utolsó élő, lebegő-fát őrzi. A lebegő-fát a mágia forrásának tekintik, közelében könnyebbé válik a varázslatok elvégzése. Ugyanakkor a tanoncoknak tiltott vagy csak felügyelettel szabad gyakorolni mellette, hiszen a nyers erő ingatag és könnyen túltöltődéshez vezethet. Labilis mágikus jelenségek igaz, a tornyok falai között is olykor-olykor tetten érthetőek főként azon épületrészekben, amelyeket a háborúk után nem újítottak fel, avagy romosan várják szebb napjaikat. Az alorai mágusok és tanoncok szigorú szabályoknak kell, hogy megfeleljenek, hiszen a túlélésük múlik rajta a mágusháború árnyékában. A renegát varázslókat, tehát azokat, akik pusztító szándékkal, a mágusok hírnevét rombolva űzik tudományukat, igyekeznek figyelemmel tartani és ha kell, kiemelni őket a társadalomból.
El' Alora térképe:
[nagyobb méretért kattints a képre]
Eviran
Eviran a szabad nép területe, mely nyugaton határos Thalyron Birodalommal, keleten Qerilyan Birodalommal, míg délen Mynzash-al. Egykor, körülbelül kétszáz évvel ezelőtt Mynzash és Eviran egyetlen egészt alkottak, ám míg a sivatagi népek elkezdtek hajlani a városiasodásra, addig a pusztaság gyermekei ragaszkodtak a nomád életmódjukhoz. Ezért esett meg aztán, hogy Mynzash meghúzta a határát a sivatagnál, és kettévált a két nép. Eviran vidéke változatos; északon az Eviran-hegység szegélyezi, mely csupán egy kicsiny részlete az ott húzódó Kontinensválasztó hegyláncolatnak. A hegy lábánál régi városok, települések romjai emlékeztetnek a mágus háború borzalmaira, s hogy egykor a civilizált világ megvetette a lábát a területen. Akad mocsaras vidéke is, füves pusztaságai, tavai és folyói, így nagy eséllyel lehet kijelenteni, hogy Eviran a kontinens legsokoldalúbb területe. Ez elmondható a „lakosságáról” is. Zömével orkok és emberek élnek Eviranban, ám nem ritka, hogy mindenféle számkivetett vagy változásra vágyó nép társul hozzájuk. Jellemző fajok: ember, ork, keverék, vivern
Mynzash
A kontinens hatalmas, sivatagos területén nyúlik el Mynzash. Ugyan kétszáz éve elszakadt Evirantól a fejlődés jegyében, ám néhány ismeretlen, néptelen települést leszámítva egyetlen nagyvárost sikerült felemelniük, méghozzá Qieseát. Ami nem is csoda, ha megismerjük a domborzatát. Azt mondják, merész és egyben ostoba, aki Mynzashba érkezik felkészületlenül. Nagy része sziklával kevert homokból álló hatalmas kopár terület, mely folyamatosan változik, mozgásban van. A szél alakítja a járatokat a homokdűnéken, s az első nap még biztonságosnak tűnő útvonalát perceken belül felülbírálhatja a természet. Nem tarkítják fák, bokrok, amelyek a tájékozódásban segíthetnek, a csillagok állása és a sok éves tapasztalat lehet az, ami átsegíti az erre tévedőt. Qiesea városa a sivatag legnagyobb oázisának szomszédságába és a Zynx folyó kanyarulatába épült, természetes sziklafalakkal körbevett település. Uralkodója ember, (Hirsin Yafaw Mynza) abból a Mynza családból származik, amely évszázadokkal ezelőtt a városiasodás gondolata mellé állt. Qiesea jellemzően emberek lakta város, de elég sok félszerzet is megfordul az utcáin. Mynzash dél-nyugati részén található még egy nagyobb település, a vidék legnagyobb ork törzsének területe. Nem ápolnak jó viszonyt Qieseával, ahogy általánosságban a sivatagi orkok sem, mivelhogy rossz szemmel nézik az emberek terjeszkedését. Jellemző fajok: ember, ork, keverék, vivern
Thalyron Birodalom
Thalyron az egyik legrégebbi, egybefüggő birodalom a kontinensen, ami nem csoda annak tekintetében, hogy határait, vidékeit egykoron hatalmas, veszedelmes sárkányok óvták. Régen temérdek királyság és település csipkézte a területét, ahogyan most Qerilyanban, úgy Thalyronban is császár uralkodott. A háború és a tisztogatás óta azonban már csak halovány önmaga a birodalom. Fővárosa Vreserian, ahol jelenleg király (Krildovah) uralkodik. A város a Tüske-félszigetre épült, mely a szigetet körülívelő, csúcsos és éles hegyláncolatról kapta a nevét. Természetes védelmi vonalként funkcionál, s még ha akadna is egy-egy kikötésre alkalmatos partszakasz, a számtalan örvény és sodrás miatt egyenlő az öngyilkossággal megpróbálkozni vele. Keletről sem olyan egyszerű a bejutás, a Syallin folyó és a sűrű erdő csakugyan megnehezíti a város megközelítését. Azt mondják, Vreserian az utolsó város, ahol vivernek élnek, azonban a szóbeszéd közel sem igaz. A birodalom további városaiban; Neziaarban, Thaselyában és Oz'herith örök télbe forduló településén bőven akadnak még a faj tagjai, ki-ki a maga vérmérsékletének megfelelő éghajlatot preferálva. Noha tény és való, ezek a városok cseppet sem duzzadnak az élettől, mint hajdanán, éppen ezért veszítették el királyság mivoltukat és váltak egyszerű településekké. A birodalomban előfordulnak más fajok is, a határok közelében nem ritka egy-egy emberi falu, a Karmazsin erdőségben pedig előszeretettel bújnak meg az elfek radikális, emberutáló példányai. A birodalomhoz tartozó hegyrészen a törpék jelenléte sem ritkaság, sőt, többüket hagyták a városaikban letelepedni a mágus háború után, a déli birodalmuk elvileg óhatatlan megsemmisítéséért cserébe. Elszeparáltsága révén a kereskedelemben akadnak nehézségeik, de titokban Mynzash-al állnak kapcsolatban.
Említést érdemes még tenni a birodalom különálló, független szigetéről, a Skavrah-szigetről, mely hosszú múltra tekint vissza. A császárság fénykorában speciális feladatot töltött be, ugyanis ide száműzték azokat a bűnözőket, akikről úgy ítélték, hogy nem maradhatnak büntetlenül, ám még képesek lehetnek a változásra. Erről többségében a császár döntött, övé volt a végső szó, de a királyok mindegyikének akadt beleszólása az ítéletbe. A szigeten eltöltendő időtartam minden bűnöző esetében más volt, csakhogy egy idő után az ott letelepedők már egyáltalán nem is szándékoztak visszatérni Thalyronba; megalapították a maguk közel független államát a császárságon belül. Cserébe, hogy a bűnözőket változatlanul befogadták, s mondhatni rehabilitálták a sajátságos társadalmukban, a császár nem háborgatta és azóta sem háborgatja a szigeten élőket, ahol egyedi módon bizony mindenféle faj képviselteti magát (vivernek közül a méregfúvók jellemzőek). Jellemző fajok: vivern, najád, ork, elf
A'le Anore Királyság
A'le Anore kétségkívül a legizgalmasabb királyság Tulveron egészén, a Nagy öböl és a Fehér-tenger határán, ugyanis a víz alatt rejtezik. Egykoron, még az Istenek korában építették egy különálló szigetre, a formáit tekintve nagy valószínűséggel az elfek legelső csoportjai. Azonban úgy tartják, a világra hulló harmadik istenség egy része, akinek a mágiát köszönhetik a népek, éppen erre a páratlan szigetre zuhant, ezáltal elsüllyesztve és a feledés homályába taszítva azt. Szerencsére nem kárhoztatott örök elhagyatottságra, ugyanis a nem sokkal később megjelenő najádok elfoglalták maguknak, és hátramaradt tagjaik azóta is itt élnek. A királyság nem nevezhető terebélyesnek, azonban számtalan víz alatti barlanggal és járattal egészül ki, ezért a najádok kényelmesen megférnek benne. Uralkodójuk a mindenkori vezérnőstény (Alumara), aki a Véres éjszakát megelőzően összefogta a népét. A királyság viszonylag békés, a szárazföldön nem sok vizet zavar, habár leszűkült életterüket állandó elégedetlenség övezi a részükről. Ritkán kereskednek, viszont elő szokott fordulni, hogy a szárazföldi javakért cserébe ritkaságokat, igazgyöngyöket, egyéb értékeket kínálnak Nulport piacain. Illetőleg a háborítatlanságuk megőrzéséért függő-kapcsolatban állnak az elfekkel, akik Qerilyan Birodalomban képviselik az érdekeiket, cserébe pedig a najádok tengermélyi, mágiához és bájitalokhoz szükséges alapanyagokkal látják el őket. Jellemző fajok: najád
Politikai viszonyok összefoglalása
Qerilyan Birodalom kereskedelmi viszonyt ápol Evirannal és Mynzash-al. Összességében békés birodalom, ám a két déli királysága, Zetvyn és Tamria között puskaporos a hangulat. Silmë erdeje és Täwaren városa amolyan tiltott terület, hiszen az ott élő druidák nem engedélyezik senkinek a belépést, ők kitartanak a szuverenitásuk mellett, ezt viszont a császárság nem nézi jó szemmel. Nyílt konfliktus nincs közöttük, de az emberek gyakran teszik próbára a druidák türelmét, veszélyességét. Egyedül Thalyron Birodalommal áll nyílt konfliktusban a mágus háború következményei révén, a viverneknek tilos a városba lépniük, és ha mégis megtennék, kivégzik őket. Azokra is hasonló sors vár, akik segítik vagy bújtatják őket a városban, noha a vivernek kiszűrése nem olyan egyszerű.
El' Alora független város, azonban jó viszonyt ápol Qerilyan Birodalommal és Mynzash-al is. Alapvetően a mágusok nem törekednek a politikai részvételre, nyíltan nem pártolnak senkit és nem is állnak konfliktusban senkivel, ám ha az érdekük úgy szolgálja, a háttérben szívesen szólnak bele a világ dolgaiba az udvari varázslók közvetítésében. A birodalom felé húzásuk mindenesetre a vivern faj kiközösítésében, alkalomadtán kiadatásukban tetten érthető.
Eviran, amíg a függetlenségét és szabadságát garantálják, nem zavarog, legfeljebb a belföldi nomád népek, orkok között szokott kialakulni némi területi vita.
Mynzash kicsit kaotikus, mert bár elméletileg egyetlen királyságot takar, valójában cseppet sem egységes. Qiesea nem pusztán a dél-nyugati ork törzzsel szokott civódni, hanem a saját népével is, amelyek között bőven akad olyan település, törzs, ami még csak nem is hallott a fővárosuk és az uralkodójuk létezéséről. Nehézkes a sivatagos terület ellenőrzése, a jelentős számban ott élő orkok pedig egyáltalán nem könnyítik meg a vezetés dolgát. A külpolitikát tekintve jelenleg nem állnak hadban senkivel, Evirannal, Qerilyannal is kereskednek, titokban pedig a Thalyron Birodalommal.
Thalyron Birodalom nyílt konfliktusban áll Qerilyannal, leginkább az emberekkel, habár az elfek rosszallását is kivívták maguknak a Káosz megidézésével. Csaták és háború nincsen egyelőre, ám egyik birodalom népének sem engedélyezett a másik határainak átlépése.